miercuri, 13 mai 2015

IMNUL NEAMULUI...

Deja cuvântul pace a devenit, în ultimii ani, lipsit de semnificații. Acest pământ mare, european, pe care noi trăim, și care-și celebrează azi ziua, luptă de ani și ani pentru o unitate completă. Încă mai are de lucru. Dar cred totuși, că undeva, ne-am câștigat, ca mare nație a lumii, supremația față de tot ce-i frumos în artă, având destinul pecetluit pe-o odă a bucuriei. Mamă Europă, multe secole înainte, să ne trăiești și să păstrezi viu spiritul boem al tuturor popoarelor ce te formează.
Dragii mei, azi e triplă sărbătoare. Și noi, copiii mai mici ai Europei, celebrăm ziua Independenței. De prin 1877 se întâmplă asta, deși poate pentru unii, independența și spiritul comun sunt oarecum noțiuni paralele. România este una singură, fiică a marii Europe, dar specială în felul ei, cu oameni ce nu-i poți uita, cu tradiție și patriotism, cu cântece unice și cu o atitudine greu de comparat.Tot azi, își serbează ziua, unul dintre maeștrii mei, cel ce mi-a fost profesor la Facultatea de Teatru, mare melodist și compozitor cu har, autor a câtorva din cele mai frumoase șlagăre ale muzicii noastre, de la “Oameni” la „Dau viața mea pentru o iubire”, ori „Viața merge iubind înainte” sau „Nu-mi lua iubirea”. Este vorba despre Marius ȚEICU, care-i un om de pus la rană, un muzician desăvârșit și un sprijin pe care te poți baza întotdeauna. Vă dăruiesc duetul cu Mirabela, scris de el, anul trecut, pentru noi!
Iar la final, în loc de Bethoven, cred că pentru azi ar fi mai potrivit un imn al neamului, scris de Grigore Vieru și transpus pe muzica lui Ilie Gorincioi, cu vocea mea. Acest pământ, de-a pururea, încununeze-l gloria! Zi liniștită, dragii mei!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu